Facebook
Facebook
Instagram
Follow by Email
RSS
Google+
http://alicabelica.sk/2017/09/09/maliarsky-dennik-portret-z-hmly/">
Twitter

spojenia so všehomírom

Maliarsky denník – Portrét z hmly

Maliarsky denník – Portrét z hmly

Mala byť len cvičením. Ale ona to chcela inak. Sama sa pričinila k tomu, že sa stala jednou z najsilnejších bytostí, ktoré sa objavili pod mojimi štetcami. Je najtajomnejšia. Doteraz som neprišla na to,čo hovorí. Myslím, že prehovára silno, ale nerozumiem jej. Portrét z hmly… Pozrite si fotodokumentáciu jeho vzniku, od prenesenia prvých liniek pomocou pauzovacieho papiera až po konečný výsledok. A podeľte sa so mnou o váš dojem z tejto záhadnej devy. Rada by som vedela, ako pôsobí na druhých.

Z pôvodného zámeru urobiť si cvičenie tieňovania len s jediným akvarelovým pigmentom z umbry pálenej vznikol obraz, ktorý hrá zemitými farbami v kombinácii s purpurovou. Už na začiatku mi nedalo a z pôvodnej myšlienky maľovať s jediným pigmentom zišlo. Pripojila som k palete okrový pigment. Potom miešala purpurovú z indiga a alizarin crimson. Nakoniec som pre temnejšie pozadie miešala aj samotnú pálenú umbru s indigom a pre prehĺbenie dojmu som použila “sadzovú” lampovú čiernu. Na obraze vidíte hru piatich pigmentov.

Samotný obraz začínal vznikať, keď som dávnejšie pripravený motív prekresľovala ceruzkou cez pauzovací papier. Okrem cvičenia tieňovania mala byť táto maľba aj tréningom maľovania na novom type papiera. Pracovala som na papieri, ktorý je lisovaný za tepla, to znamená, že ma veľmi jemný hladký povrch. Akvarelové farby na ňom vytvárajú fascinujúce efekty, ale na druhej strane je práca na ňom oveľa náročnejšia. Rozloženie farieb sa ťažšie kontroluje a spodné vrstvy farby sa pod novým náterom príliš ľahko rozpúšťajú. Doposiaľ som na takýto papier nerobila.

Podmaľba z okru a purpurového mixu krásne ukázala silné stránky papiera lisovaného za tepla. Nádherné akvarelové efekty… Ale som presvedčená, že je dôležité neostať hneď s prvými “lacnými” efektami. Musím postupovať ďalej nanášaním ďalších a ďalších vrstiev.

Pozadie som vytvorila z troch vrstiev, ktoré som nechávala dobre preschnúť. Na každej vrstve som sa usilovala vytvoriť dymový/hmlový efekt okolo budúcej party.

Práca na detailoch party. Pri akvarelovej maľbe sa nevyužíva biela, ale necháva sa presvitať papier. Preto akvarelové maľby dokážu vyslovene žiariť.

Po namaľovaní stúh, som sa presunula k najnáročnej časti. Tvár. Teraz obraz skutočne ožije a ak sa podarí, nebude z neho zízať nejaká znetvorená ohava 🙂 Pri akvarely sa chyby dajú opravovať len v malej miere. Neopraviteľné sú obzvlášť tenučké lazúry pokožky.

V takomto stave bol obraz po dvoch dňoch intenzívnej práce. Teraz sme si od seba museli oddýchnuť na pár dní. Potrebovala postáť niekde osamote, aby som s odstupom niekoľkých dní uvidela jej nedokonalosti, opravila, čo sa dalo, a dokončila ju.

Po odstupe niekoľkých dní som domaľovala v podstate už len vzory a vyhlásila ju za hotovú. Dokopy som na nej pracovala tri dni. V posledný deň ma z práce na nej bolelo brucho a cítila som sa slabo ako keby som sa otrávila jedovatými hubami. Vedela som, že je veľmi silná. Bolo mi takmer na zvracanie. Pozorovala som ju, ale nedokázala som prísť na to, čo chce povedať. Chce aj nechce prehovoriť. Dlhú dobu som nevedela prísť ani na názov tohto portrétu. Napokon je to “Portrét z hmly”.

Veľkosť obrazu je 30×40 cm. Bol namaľovaný v Auguste 2017 majstrovskými akvarelovými farbami Umton a Winsor & Newton na akvarelový 300g papier zo zmesi bavlny a celulózy, lisovaný za tepla.

Fine art print autorské kópie sú dostupné. Pre informácie o dostupnosti originálu mi prosím napíšte.

Ďakujem za prečítanie a nezabudnite sa so mnou podeliť o váš dojem z tejto záhadnej devy 🙂

Please follow and like me:


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *